Nyanyian

AKU INGIN PULANG
(Ebiet G. Ade)

 

 

Ke manapun aku pergi
Bayang-bayangmu mengejar
Bersembunyi di manapun
S’lalu engkau temukan
Aku merasa letih dan ingin sendiri

Kutanya pada siapa
Tak ada yang menjawab
Sebab semua peristiwa
Hanya di rongga dada
Pergulatan yang panjang
dalam kesunyian

Aku mencari jawapan di laut
Kusadar langkah menyusuri pantai
Aku merasa mendengar suara
Menutupi jalan
Menghentikan petualangan

Du du du du du du

Ke manapun aku pergi
Selalu kubawa-bawa
Perasaan yang bersalah
datang menghantuiku
Masih mungkinkah
pintumu kubuka

Dengan kunci
yang pernah kupatahkan
Lihatlah aku terkapar dan luka
Dengarkanlah
jeritan dari dalam jiwa

Aku ingin pulang… u.. hu…
Aku harus pulang… u… hu…
Aku ingin pulang… u… hu…
Aku harus pulang… u… hu…

Aku harus pulang…

 

credit to :eyman hykal

Lagu yang cukup menyentuh perasaan. Sewaktu saya masih di alam remaja, saya hairan kenapa sahabat saya begitu menggemari penyanyi ini. Namun, kerana tidak mahu menyinggung perasaannya, saya tidak bertanya. Bila usia semakin dewasa, saya mengerti dan kini saya juga mula menyukai irama dan nyanyian yang sebegini.

Teringin untuk mendapatkan MP3 lagu ini.. 🙂

 

-Nieys Zahri-

17 Respons to “Nyanyian”

  1. kemat Says:

    ooo… ini lagu tema iklan petronas tu kan..saya plg suka lagu ebiet Berita Kepada Kawan

  2. nieys Says:

    A’ah..lagu iklan Petronas.. 🙂 lagu dan iklan sama.. sama-sama menyentuh perasaan..

  3. zac Says:

    ooo.. nih la umah baru.. ingat betol2 pindah.. wakakkaka.. aku suka ebiet.. paling suka menjaring matahari..!! lagu nih pon.. syahdu..!! aku sedih arr tgk iklan tue.. nak nagis rasa.. aku tak mao jadi cengitu!! uwaaaaaaaaaaaaaaa

  4. nieys Says:

    tu la.. iklan petronas memang best…tetiba lak rasanya aku nak wat n3 iklan petronas lak.. hehe..

  5. ad3ck Says:

    ahahaa..nasibbaik ko Buzz blog ku..klu tak mesti ko tak dpt mp3 lagu neh lagi..hehehe..

    nah, download kat sini: http://yoump3.blogspot.com/2006/11/iklan-raya-petronas-2006-aku-ingin.html

  6. nieys Says:

    wah.. best nya.. tq ad3ck.. 🙂

  7. ryan2zing Says:

    dulu cikgu BM aku selalu pasang lagu si ebiet ni. then suruh terjemahkan puisi lagu dia tu.. habis suma budak2 kelas aku dapat score paper b.m. tima kasih cikgu salwa… err..kepada cikgu salwa:”cikgu dah kawin ke belum? jadi warden aspuri lagi ke? jadi cikgu library lagi ke? gambar bf cikgu yang kami curi dari pencil case cikgu tu kami dah pulangkan rasanya.. then buku2 revision bm yg kami curi dari library dulu cikgu dah halalkan sebelum spm dulu kan kalau tak silapkan.. err.. kalau xsilap, kami jual buku2 tu pada freshie.. cuba cikgu tanya diorg.. hehe”

  8. nagacute Says:

    td sy silap letak komen lak… hihihi… x perasan komen setiap entri kt belah atas.. sy pn dh dpt dh mp3 lagu ni..

  9. eymanhykal Says:

    Nieys… iklan Petronas itu mengesankan… kena dengan lagu Ebiet mengenai keinsafan. Dan harapan.

  10. zz Says:

    dasyat promote umh baru erkk..ketupat rendang x do ko…hehehe

  11. nieys Says:

    ryan2zing >> kesian cikgu salwa.. nakal betul korang.. nasib baik aku tak kenal cikgu salwa tu.. kalau tak tentu lagi haru cikgu salwa.. muahahahha.. 😀

    nagacute >> mp3 lagu ni dah dapat dah.. si ad3ck yang tepek kat atas tu..

    eymanhykal >> lagu-lagu macam ni memang best. nostalgik dan evergreen.. sampai bila2 pun orang akan suka tak kira tua atau muda.. 🙂

    Zz >> ketupat rendang dah habis dah.. hehe.. naik sebu perut dua tiga hari dok makan benda tu.. hehe.. 😀

  12. mazudi Says:

    Yer saya pun suka ebiet.
    Kalau buat camping budak budak selalu nyanyi lagu ebiet. Dan relax bila dengarkan nya.

  13. nieys Says:

    mazudi >> boleh bayangkan suasananya macam mana.. nyanyi depan unggun api.. ramai-ramai.. 🙂

  14. eymanhykal Says:

    Nieys… kat rumah saya ada ribut. Carpet pun terbang. Lagu & lirik pun hilang. Sebab tu saya copy & paste lirik ‘AKU MAHU PULANG’ kat blog Nieys untuk dipapar kat laman saya. heeee…

  15. nieys Says:

    eymanhykal >>
    carpet terbang? rumah ribut? rumah mana satu.. hehe.. kat Shah Alam tadinya berdentam dentum bunyi petir..
    ambik le.. asalnya pun dari sana jugak.. 🙂

  16. fansuri Says:

    saya amat menyukai lagu ini . Saya mula menyukai lagu ebiet bila pertama kali mendengar lagu berita untuk kawan berduet dengan m.nasir.

  17. lily_mawar Says:

    Saya memang suka lagu2 Ebiet G ade ni. Senikata lagu2 beliau selalu nya menusuk kalbu.


Tinggalkan Jawapan

«

