Marah

image536.jpg

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Ya. Hari ini saya bangun sangat awal. Jarang sekali saya bangun seawal ini. Selalunya saya bangun lewat ataupun saya tidak tidur satu malam..Dan suami saya sekali lagi menjegilkan matanya pada saya malam tadi dengan mengatakan “bila nak siap kerja??” Dan saya hanya membalas dengan senyuman yang tidak kurang manisnya.. Muahahah…

Ya. Saya mempunyai satu masalah bila berhadapan dengan internet. Sebab itu saya tidak membuat manuskrip ataupun kerja-kerja menulis dengan menggunakan PC ini. Jika saya menggunakan PC ini nescaya 90% ataupun mungkin 100% masa saya di hadapan PC akan dihabiskan dengan melayari internet. Streamyx.. setiap bulan perlu bayar harga yang sama dan membazir jika tidak menggunakannya. Muahahah.. Itulah alasan paling tak kukuh bagi diri seseorang yang tidak berdisiplin. Ya. Saya sedang mendisiplinkan diri..

Setiap kerja menulis biasanya saya akan menggunakan laptop saya yang satu lagi. Dan sekarang, laptop itu akan menjadi radio saya kerana saya memainkan MP3 yang saya muat turun.

Teruknya saya. Kawan-kawan, tolong marahkan saya. Supaya saya rasa amat terhina kerana tidak membuat kerja saya mengikut jadual. Marahlah dan tegurlah saya. Tapi jangan marah teruk-teruk sangat. Muahahaha.. Nanti saya menangis.

-Nieys Zahri-

23 Respons to “Marah”

  1. nieys Says:

    Adakah dalam dunia ini orang yang minta orang lain marahkan dia? entahlah.. kadang-kadang saya ini pelik orangnya.. huhu..

  2. mazudi Says:

    Hihi… caner nak marah awak. Ini pun salah satu dari senarai 5 bad habits saya.

  3. Baby-Ang3L β™₯ Says:

    Hi sis.. eh eh cemana nak marah, Lisa pun kekadang macam tu… Rancang awal2 nak siapkan kerja, tp last-last g surf internet… kerja tak siap.. same la kita… πŸ˜€
    Tak bleh nak marah la…

  4. ryan2zing Says:

    Grrr….Grr… Grrrrrrrrrrrrr…….grrrrrrrrrrrrrrrr……grrrrrrrrrrrrrrrrrr…..Grrrrrrrrrrrrr….GRRRRRRRRRRRRRR..
    .. marah ni.. marah ni tau..

  5. nieys Says:

    mazudi >>
    e’eh.. sama la kita.. takpe..nanti saya marah awak pulak..muahahha.. πŸ˜€

    Baby-Ang3L >>
    takleh nak marah yer.. e’eh.. susah kan nak marah orang yang suka internet.heheh..

    ryan2zing >>
    takutnya.. garang gile.. πŸ˜€

    eymanhykal >>
    terima kasih atas cool link.. πŸ™‚

  6. wear Says:

    assalamualaikum kak..hehe.senasib lak kita.bil tenet bayar mahal2 tiap2 bulan..mesti la nk maksimumkn pnggunannyer.klo syer,stdy dpn kom,99%surf 1%stdy…
    klo nk add ym or send email id syer:arexyuone@yahoo.com
    nk suh sya marah gak ker kt sini?hehe..

  7. kakLuna Says:

    nieys, akak dh tukar setting comment..eheh..sorry..tak penah godeh2 pun setting tu..heheh..nak marahkan nieys..camne ye..akak kalo streamyx tu wat hal baru la naik sheikh…jd incredible hulk nanti..tensen..tensen..

  8. zz Says:

    dh tye bile nk siap kojo tuh..adolah tuhhh..nk suh tolong wek kojo lain lak kut…hehehe

  9. retna Says:

    nape marah2 tu niesy? … senyum selalu πŸ˜€

  10. nieys Says:

    wear >>
    waalaikumsalam, dik.. Muahaha.. rasa cam tua plak.. πŸ™‚
    a’ah nak suruh marah dalam YM.. hehe… ada benda sikit nak tanya ni..nanti yer akak add awak nyer YM..

    kakLuna >>
    wah.. ganas tul akak sampai blh jadi makhluk kaler hijau tu yer.. ha.. dah tukar setting.. baguslah.. teruja nak komen aritu tau tapi takleh.. huhu..

    Zz >>
    buek kojo apo plak Zz.. ha.. rumah ekau tu dah komeh bolum? ponuh sawang jo.. Muahahha.. sesungguhnya aku tak reti cakap N9..

    retna >>
    senyum la ni.. macam tau-tau lak akak.. πŸ˜€

  11. lydecker Says:

    bagus2 teruskan mendengar mp3 tu..hehe~saye pun sama je..keke

  12. nieys Says:

    lydecker >>
    oh.. rupanya ramai yang punya hobi yang sama.. muahahah.. πŸ˜€

  13. mysticaurora Says:

    erk camne nak marah kat nieys ni yea..hehe senyum2lah slalu…cewah! mcm ler aku ni takde habit marah kekekeke…

  14. nieys Says:

    mysticaurora >>
    marah dalam senyum ke senyum dalam marah.. huhu..

  15. 13may Says:

    hahahaha….anggaplah keja menulis manuskrip itu sebagai keja sampingan..manakala surfing internet merupakan keja tetap anda! hehehe…tentu anda akan berasa bahagia:D

  16. nieys Says:

    13may >>
    oh.. sungguh ikhlas kata-kata mu itu.. muahahaha…

  17. BP Says:

    Memang nak kena ni dia…. Babap nanti baru tau..
    (macam tu boleh kira marah ke..?)

    hahaha..

  18. nieys Says:

    BP >>
    huhu..takutnya… πŸ˜›

  19. kak Yus Says:

    lebih kurang sama jer perangai, jadi tak boleh nak marah..hihi. Nasib akak dah tak de kerja, jadi mmg ngadap komputer, melayari internet.

  20. nieys Says:

    kakYus >>
    kita serupa.. πŸ™‚

  21. u4me Says:

    Aku tak reti nak marah orang. Tapi aku reti tampo dan kick orang je. Kalu nak mintak tolong boleh la…Hahahahaha!!

  22. nieys Says:

    u4me >>
    hish.. mampu ke ko nak tampo aku? muahahah… πŸ˜€


Tinggalkan Jawapan

