Poyo

image547.jpg

Kenapa orang suka guna perkataan poyo? Best sangat ke perkataan poyo tu? Apalah erti poyo tu? Saya tak jumpa pun makna poyo dalam Kamus Dewan.

Sebenarnya orang-orang kita memang kreatif kan sebab pandai cipta perkataan..? Kreatifnya orang kita.

-Nieys Zahri-

Advertisements
Dikirim dalam Umum. 14 Comments »

14 Respons to “Poyo”

  1. 13may Says:

    poyo…apo yo???

  2. nieys Says:

    poyo ke entri ni? muahaha.. ๐Ÿ˜€

  3. zac Says:

    ko tau niey.. bulan lepas aku nangis pasal perkatan poyo nih.. aku kol member tanya kat mana letak fail yg nak disiapkan.. dia cakap atas meja.. aku carik tak jumpa. masa tue dah dekat 12 tgh malam.. dia cakap.. ” poyo la kau nih..” aku nangis sungguh2.. kecik ati ko tau tak.. bagi aku poyo tu dah tahap bodo sangat… wakakkaa.. teruk kan aku nih.. tue pon nak nangis.. huhuhu

    panjang plak ngumen.. hehehe

  4. nieys Says:

    muahaha.. tu la.. orang sesenang hati je sebut perkataan ni kat orang.. hapa2 ntah.. meh la kita pakat2 buat surat terbuka untuk orang yang suka kata orang lain poyo tu..

  5. Abang Long Says:

    hati mau baik beb … eh poyo tu bersangkutan dengan perangai ke ? … alahai … lari dari tajuk ka ?

  6. ezad Says:

    poyo tu cam berlagak sket la. kalau zmn dulu2 kita sebut kerek… lebih kurang sama la maknanya. berlagak, tapi tak dtg hasil pun.. patut campak laut je. cam aku skang ni, tulis komen cam bagus2.. poyo la tu..:)
    p/s aku rasa la.. kalau salah tolong betulkan ye

  7. kakLuna Says:

    errk?poyo tu eksyen ek, ezad?
    ingatkan poyo tu ala2 blur,konpius gitu..

    cth : sunanjati dan 13may dtg opis masing2 dgn muka poyo.

    hahahah

  8. wear Says:

    bahasa pasaran..mnerยฒ negara pn ader kot..

  9. aamy Says:

    apa kah kaitan poyo dengan ilustrasi di atas? hmm…susahnyer soalan nih…

  10. mazudi Says:

    nieys, aku guna perkataan ni dalam n3 aku aritu. Aku ingat “poyo” tu maksud dia macam nerd gitu, org yg sret stret sket.Sebab kawan aku selalu guna.

    Apa maksud sebenar dia. Bodoh dan lembab ker?

  11. nieys Says:

    Abanglong >>
    hati memang kena baik..tapi setakat mana baiknya hati kita.. huhu..

    ezad >>
    poyo tu adik beradik kerek la erk.. banyak adik beradik berlagak ni rupanya.. ๐Ÿ™‚

    kakLuna >>
    confuse plak.. muahaha.. semakin confuse aku dibuatnya..

    wear >>
    ya, bahasa pasaran.. memula ingatkan bahasa jawa.. mana jowopinter ni.. tanak tolong terangkan ke?

    aamy >>
    yer. poyo ke gambar tu? muahaha.. ๐Ÿ˜€

    mazudi >>
    bodoh dan lembab plak.. hish… banyak version rupanya poyo ni..

  12. lily_mawar Says:

    Salam

    Saya pun tak tau makna perkataan poyo ni … bila saya tanya kawan yg di Penang, dia pun tak tau …

    Ada yg kata perkataan ni asal dari Johor … Maknanya saya kena cari kawan dr Johor lah ni …

  13. Syafiq Afandi Says:

    poyo tu bkn ke cantik??
    hahaha

  14. BEKOK Says:

    Poyo adalah ringkasan daripada Bahasa Inggeris iaitu Proud of Your Own…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: